ÁSZF

Szállítási díj:

  • Akkumulátor szállítás GLS házhoz 2000 Ft
  • Szállítás GLS csomagpontba: 1200 Ft
  • Személyes áruátvétel hódmezővásárhelyi üzletünkben 0 Ft/db
  • Díjmentes szállítás Csomagcserével

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév:Hód-Szakszerviz Kft.
Székhely címe: 6800, Hódmezővásárhely, Szántó Kovács János utca 121-125
Cégjegyzékszám: 06-09-006174
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Csongrád Megyei Cégbíróság
Statisztikai számjel: 11764953-6820-113-06.

fogyasztási cikk: akkumulátor továbbiakban: Adószám: 11764953-2-06

Bankszámlaszám : 1020018428114604

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:

Cím: 6800, Hódmezővásárhely, Szántó Kovács János utca 121-125
Telefon: 0662 220 601 (normál díjszabású)
E-mail: rendeles@hodszakszerviz.hu.hu
Nyitva tartása: Hétfő-Péntek 8-17

Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.

A megrendelés lépései:

1. A regisztráció menete
2. A kosár használata
3. A megrendelés összeállítása
4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
5. A megrendelés elküldése
6. A megrendelés visszaigazolása

Az adásvételi szerződés létrejötte:

1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történőbejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.

Árak

A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, amelyek tartalmazzák a termékek árát.

Kiszállítás, személyes átvétel

1. A szállítási határidők a termékek bemutató oldalain olvashatók.
2. A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
3. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

Lehetséges fizetési módok

1. Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg (utánvétel)
2. Banki átutalás (előre utalás)

A jelen Általános Felhasználási Feltételek (a továbbiakban: Általános Felhasználási FeltételekÁFF. vagy Dokumentum.) a Hód-Szakszerviz Kft (Magyarország, Hódmezővásárhely, Szántó Kovács János utca 121-125; Cégjegyzékszám: 06-09-006174; Adószám: 11764953-2-06; a továbbiakban: Üzemeltető ) által üzemeltetett www.akkumulatorar.hu oldalon elérhető szolgáltatásainak (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevője (Ügyfél vagy Felhasználó) általi használatának feltételeit tartalmazza.

A Hód-Szakszerviz Kft, mint az akkumulatorar.hu online kereskedelmi portál üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Felhasználási Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról az Üzemeltető rövid felhívás formájában tájékoztathatja Felhasználóit.

A módosítást követően a Szolgáltatás használata a jelen ÁFF. módosításának elfogadását jelenti.

1.  Az alábbi fogalmak a jelen ÁFF-ben a következők szerint értelmezendők:

Ügyfél/Felhasználó : természetes személy vagy jogi személy, aki az oldal használatával – bármely elektronikus kommunikációs eszközön (asztali számítógép, nootebook, telefon, tablet, okostelefon…stb.) hozzáférést nyer az oldalhoz, annak tartalmához ; aki az Weboldalon regisztrál, ezáltal felhasználói fiókot (a továbbiakban: Ügyfélfiók vagy Saját fiók) hoz létre vagy aki a Weboldalon megrendelést ad le és ennek következtében az Áruház felhasználói fiókot hoz létre számára.

Vásárló: az az Ügyfél, aki az akkumulatorar.hu oldalon rendelést adott le.

Saját fiók: az Ügyfél az akkumulatorar.hu oldalon regisztráció útján felhasználói fiókot (a továbbiakban: Ügyfélfiók vagy Saját fiók) hozhat létre. A regisztrációhoz egy valós, az Ügyfélhez tartozó e-mail cím és egy jelszó megadása szükséges. A Saját fiókából adhat le rendelést (vásárolhat az akkumulatorar.hu-n) az Ügyfél. A Saját fiók úgy is létrehozható, hogy a Felhasználó az akkumulatorar.hu oldalon az általa kiválasztott terméket a Kosárba helyezve, egy valós, a Felhasználóhoz köthető e-mail címet és a rendelés leadásához szükséges adatokat megadva rendelést ad le az akkumulatorar.hu-n és a rendelés leadásával az Áruház felhasználói fiókot hoz létre a Felhasználó számára az általa a rendelés leadásakor megadott adatokkal.

A Saját fiók menüpontokba szedve tartalmazza az Ügyfél által a regisztráció során és a rendelése(i ) leadásakor megadott adatokat, információkat, minden az általa leadott rendelés(ek)kel kapcsolatos adatot és információt (a vásárolt termékekhez kapcsolódó jótállás, számla, stb.) továbbá az Ügyfél által az akkumulatorar.hu-n kiválasztott termékeket/összeállított terméklistákat (Kedvenceim) .

Az Ügyfél a regisztráció során és a rendelés leadásakor köteles valós adatokat megadni. Amennyiben az Áruház tudomására jut, hogy az Ügyfél által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult az Ügyfél Saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve az Ügyfelet az akkumulatorar.hu használatából kizárni.

Saját fiók létrehozására és az akkumulatorar.hu-n történő vásárlásra az a természetes személy jogosult, aki 18. életévét legkésőbb a Saját fiók létrehozása napján (az akkumulatorar.hu-n történő vásárlás napján) betöltötte.

Kedvenceim – a Saját fiókon belül a Felhasználónak lehetősége van saját, általa összeállított, egyéni terméklistákat (a továbbiakban: Lista) létrehozni.

Lista –a Kedvenceim menü funkcionális része, melyhez a Felhasználó termékeket adhat, melyeket később lehetősége van a kosarába (a továbbiakban: Kosár) helyezni és megrendelni.
Lista kétféle lehet:
– Nyilvános: A Felhasználó terméklistáját az v.hu weboldalon – amennyiben az nyilvános- a többi felhasználó megtekintheti. Bárki megtekintheti az adott Felhasználó Listáját abban az esetben is, ha a lista megosztásra került valamelyik közösségi oldalon (Facebook, Twitter, Google+) a Felhasználó által. Nyilvános listáját a Felhasználó bármikor „nem nyilvánossá” teheti, ezt a módosítást a Saját fiók Kedvenceim menüjéből kezdeményezheti.
– Nem nyilvános: a lista csak a felhasználói fiók tulajdonosa számára elérhető és látható. A listát a Felhasználó bármikor nyilvánossá teheti Saját fiókjának Kedvenceim menüjéből kezdeményezve a módosítást.

Weboldal – a www.akkumulatorar.hu tartomány és alárendelt tartományai (promóciós kampányok, nyereményjátékok okán és/vagy egyéb okból létrehozott aloldalak).

Termék – minden olyan a Hód-Szakszerviz Kft által eladásra kínált termék és/vagy szolgáltatás, amelyet az Ügyfél az akkumulatorar.hu oldalon megvásárolhat, azaz amelyre vonatkozóan az Ügyfél az akkumulatorar.hu oldalon a rendelését leadhatja.

Promóciós kampány – adott, meghatározott termékkategóriába tartozó Termékek vagy az akkumulatorar.hu-n található valamennyi termék kereskedelmi célú népszerűsítésére szolgál, amelyet az Hód-Szakszerviz Kft szervez. A Kampány meghatározott ideig tart. A Kampány időtartama alatt a Kampányba tartozó termékek kedvezményes feltételekkel/áron vásárolhatók meg az akkumulatorar.hu oldalon. Ezen termékek az Eladó számára rendelkezésre álló (korlátozott darabszámú) készlet erejéig vásárolhatók meg a kampányszabályzatban meghatározott feltételek szerint.

Szerződés – az Eladó és a tőle terméket az akkumulatorar.hu oldalon keresztül megrendelő Felhasználó (a továbbiakban: Vásárló) között az Eladó és a Vásárló egyidejű fizikai jelenléte nélkül jön létre a jelen ÁFF-ben foglaltaknak megfelelően.

Tartalom:

– minden olyan adat és/vagy információ, amely a Weboldalon látható és elérhető, és/vagy amelyhez egy elektronikus kommunikációs eszköz (asztali számítógép, notebook, telefon, tablet…stb.) használata segítségével hozzá lehet férni;
–  minden olyan e-mail és/vagy egyéb üzenet által tartalmazott adat és/vagy információ amelyet az Eladó a Vásárlónak elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küld;
–  a Termékekkel és/vagy az Eladó által egy adott időszakra vonatkozóan alkalmazott árakkal kapcsolatos adatok és információk;
–  a Termékekkel és/vagy az Eladóval partneri kapcsolatban levő harmadik fél (különösen, de nem kizárólagosan: futárszolgálat) által egy adott időszakra vonatkozóan alkalmazott árakkal kapcsolatos adatok és információk;
–  az Eladóra vonatkozó és/vagy vele a Weboldalon kapcsolatba hozható adatok és információk.

Dokumentum – a jelen Általános Felhasználási feltételek.

Hírlevél –  elektronikus úton (e-mail, SMS) az Hód-Szakszerviz Kft által a hírlevélre-szolgáltatásra feliratkozott Felhasználóknak időszakosan küldött üzenet, amely az akkumulatorar.hu oldalt érintő változásokról/újdonságokról, az akkumulatorar.hu-n megjelenített Termékekről és/vagy az Eladó által adott időszakban szervezett/vállalt promóciókról tájékoztat és nyújt információt.

Rendelés – Eladó és Vásárló között létrejött olyan kommunikáció, amely révén a Vásárló a Weboldalon keresztül az Eladóval a Weboldalon található Termékek és/vagy Szolgáltatások valamelyikére vonatkozó vételi szándékát.

Megjegyzések – A Termékekre és Szolgáltatásokra vonatkozó valamennyi megjegyzés és/vagy leírás, az azok útmutató leírásában foglaltak szerint.

Értékelés – a terméket megvásárló Ügyfél által írt vélemény, amelyet a termékkel kapcsolatos saját tapasztalatai alapján ír, meghatározva, hogy a termék megfelel-e a gyártó által írt specifikációknak.

Minősítés –a Felhasználó/Ügyfél/Vásárló elégedettségét meghatározó értékelés a termékre vonatkozóan. A minősítés csillagok formájában történik, minden termék egy és öt csillag közötti értékelést kaphat. A minősítés szorosan összefügg a Felhasználó/Ügyfél/Vásárló által az adott termékről írt értékeléssel..

Hozzászólás – vélemény, megjegyzés vagy kiegészítés, mely egy Értékeléshez vagy egy másik hozzászóláshoz kapcsolódik.
Kérdés –a Felhasználóhoz/Ügyfélhez/Vásárlóhoz intézett kérdés, amelynek célja, hogy bővebb információt kérjen az oldalon lévő termékről vagy szolgáltatásról.
Válasz – írásos formában közölt információ annak a Felhasználónak/Ügyfélnek/Vásárlónak, aki egy kérdést tett fel egy adott termék oldalán. Választ jelent az olyan magyarázat, amelyet egy Felhasználó/Ügyfél/Vásárló ad egy másik Felhasználónak/Ügyfélnek/Vásárlónak ugyanannak a beszélgetésnek a keretében.

2.  A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

2.1. Egy Rendelésnek Weboldalon történő leadásával a Vásárló elfogadja azt a kommunikációs csatornát (telefon vagy e-mail), amelyen keresztül az Eladó a termék megrendelését lehetővé teszi.

2.2. A Rendelés leadása után a Vásárlóhoz telefon vagy e- mail útján érkezett értesítés tájékoztató jellegű és nem jelenti a Rendelés Eladó általi visszaigazolását.

2.3. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az Ügyfél által leadott Rendelésben szereplő Termékek/Szolgáltatások mennyiségétől kevesebbet igazoljon vissza. Erről a Vásárlót az általa az Ügyfélfiókjában megadott telefonszámon és/vagy e-mail címen értesíti, Ilyen esetben az Eladó az Ügyfél által már kifizetett, azonban az Eladó által vissza nem igazolt termékek vételárát az Ügyfél részére visszatéríti.

2.4. Az Eladó és Vásárló közötti Szerződést akkor jön létre, amikor a Vásárló e-mail  útján megkapja az Eladótól a Rendelés véglegesítéséről/visszaigazolásáról szóló értesítést, amely értesítés magában foglalja az Ügyfél által megrendelt Termékeknek a Magyar Posta Logisztika futárszolgálat részére való átadásáról szóló értesítést is.

2.5. A jelen ÁFF az Eladó és az Ügyfél között létrejött a Szerződés alapját képezi. A Szerződéshez szorosan kapcsolódó dokumentum a Termékhez tartozó jótállási jegy és az Eladó által kibocsátott számla.

3.  AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSRE VONATKOZÓ SPECIÁLIS RENDELEZÉSEK

3.1. A weboldalra bármely Felhasználó/Ügyfél beléphet. Az Hód-Szakszerviz fenntartja a jogot, hogy az Ügyfélnek/Vásárlónak a Rendelés leadásához való jogosultságát és hozzáférését és/vagy valamely fizetési mód választását majd alkalmazását korlátozza, amennyiben az adott Ügyfél/Vásárló a Weboldalon végzett tevékenységével veszélyeztetheti a Weboldal zavartalan működését és/vagy tevékenységével az Hód-Szakszerviz Kft-nek kárt okozhat. Ezen esetben az Ügyfél/Vásárló az Hód-Szakszerviz Kft. Ügyfélszolgálatához fordulhat ahol a korlátozás(ok) indokairól tájékoztatást kap.

3.2. Az Ügyfél az Termék forgalmazójával kapcsolatba léphet a termék oldalán a „Kapcsolat” menüpontban feltüntetett elérhetőségeken. A Termék forgalmazója az általa kapcsolatfelvétel céljára megadott információk valósságáért és helyességéért felel.

3.3. Amennyiben egy adott internethálózatról az átlagosnál nagyobb forgalom érkezik, az Hód-Szakszerviz Kft. fenntartja a jogot, hogy a Weboldalt látogatói Ügyfelek/Felhasználók számára „captcha” típusú kód használatát vezesse be, Weboldal tartalmának és valamennyi információjának a védelme érdekében.

3.4. A Weboldalon a Termékek és/vagy Szolgáltatások ára forintban (HUF) értendő és tartalmazza az ÁFA-t.

3.5. Az online fizetések (online bankkártyás fizetés vagy banki átutalás) esetében az Eladó nem felel a Vásárlónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Vásárló által választott fizetési módtól vagy a Vásárló kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek).A Vásárló felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.

3.6. A Weboldalon feltüntetett Termékek és/vagy Szolgáltatások leírására használt információ (statikus / dinamikus képek / multimédia bemutatók stb.) nem jelenti az Eladó ajánlati kötöttségét, ezek kifejezetten a bemutatás célját szolgálják,

3.8. Egy Rendelést követő 14 nap elteltével a Vásárlótól az Hód-Szakszerviz Kft az általa megvásárolt Termék/Szolgáltatást értékelését kérheti, a részére az Ügyfélfiókjában megadott e-mail címére küldött e-mail útján. Ezen értékeléssel a Vásárló elősegíti más Ügyfelek/Felhasználók megfelelő tájékoztatását, új szolgáltatások fejlesztését, részletesebb termékleírások készítését. Az értékelés leadása önkéntes.

4.  MEGBÍZÁS

Az Eladó a Rendelés lebonyolításával kapcsolatos Szolgáltatások lebonyolításával harmadik személyt bízhat meg a Vásárló előzetes és/vagy egyidejű tájékoztatásával. Ez a Vásárló beleegyezéséhez nem kötött. Az Eladó azonban ezen esetekben is felel a Vásárlóval kötött Szerződésből eredő kötelezettségei teljesítéséért.

5. SZELLEMI ÉS IPARI TULAJDONJOG

5.1. A Tartalom a jelen ÁFF-ben foglalt meghatározásának megfelelően magába foglalja különösen, de nem kizárólagosan a Weboldalon feltüntetett logókat, stilizált szemléltetőket, kereskedelmi szimbólumokat, statikus képeket, dinamikus képeket, multimédia szövegeket és/vagy tartalmat. Mindez kifejezetten az Hód-Szakszerviz Kft tulajdonát képezi és az Hód-Szakszerviz Kft fenntartja ezzel kapcsolatosan minden jogát.

5.2. Az Ügyfél/Vásárló nem jogosult a Tartalmat másolni, terjeszteni, közölni, harmadik félnek átküldeni, módosítani és/vagy más módon megváltoztatni, felhasználni, valamihez csatolni, kiállítani, beiktatni a Hód-Szakszerviz Kft által eredetileg kívánttól eltérő bármely más kontextusba,helyezni, továbbá nem jogosult a Tartalmat a Weboldalon kívül használni, a Hód-Szakszerviz Kft Tartalom feletti szellemi tulajdonjogát igazoló jeleket eltávolítani, valamint nem jogosult részt venni a Tartalom másolásával, módosításával vagy kitűzésével megvalósított anyagok átküldésében, eladásában, terjesztésében, kizárólag a Hód-Szakszerviz Kft kifejezett módon tett írásos beleegyezésével.
5.3. Bármely Tartalom, amelyhez az Ügyfélnek/Vásárlónak hozzáférése van, vagy ahhoz hozzáférést nyer bármely eszköz révén, a jelen ÁFF hatálya alá tartozik..
5.4. Az Ügyfél/Vásárló egy Tartalmat vagy annak egy részét kizárólag személyes felhasználás céljából és nem kereskedelmi/üzleti célból másolhat le, küldhet át és/vagy használhat fel, és kizárólag akkor, ha ez nem ellenkezik a jelen ÁFF előírásaival.
5.5. Amennyiben a Hód-Szakszerviz Kft. egy Ügyfélnek / Vásárlónak a Tartalom vagy annak bizonyos része vonatkozásában a közöttük erre létrejött külön megállapodást követően az abban meghatározott tartalommal használati jogot, ad, és amely tartalomhoz az Ügyfélnek/Vásárlónak hozzáférése van vagy az Ügyfél/Vásárló ezen megállapodás következtében hozzáférést nyer, e használati jog csakis megállapodásban meghatározott Tartalomra vagy tartalmakra terjed ki, csakis annak vagy azoknak a weboldalon létezése alatti időszakra vagy az megállapodásban maghatározott időszakra érvényes, a meghatározott feltételeknek megfelelően.
5.6. Az Ügyfélhez vagy Vásárló részre bármely kommunikációs eszköz (elektronikus, telefon stb.) útján küldött vagy az Ügyfél/Vásárló által belépés, látogatás és/vagy böngészés útján szerzett semmilyen Tartalom nem képezi az Hód-Szakszerviz Kft. szerződéses kötelezettségét, sem ajánlati kötöttségét és/vagy – amennyiben létezik ilyen – a Tartalom átküldését lebonyolító Hód-Szakszerviz Kft. alkalmazott/megbízott szerződéses kötelezettségét, sem ajánlati kötöttségét, ezen Tartalom vonatkozásában.
5.7. Tilos a Tartalom használata a jelen ÁFF-ben vagy az azt kísérő felhasználási megállapodásban – amennyiben létezik ilyen – kifejezetten megengedettektől eltérő céllal.

6. RENDELÉS

6.1. Az akkumulatorar.hu weboldalon keresztül az Ügyfél/Vásárló megrendelést adhat le oly módon, hogy a kiválasztott termék(ek)et/szolgáltatás(oka)t a kosárba helyezi. A termék(ek)/szolgáltatás(ok) kosárba helyezése nem jelenti azok automatikus lefoglalását, továbbá amennyiben nem történik meg a megrendelés véglegesítése az Ügyfél által, úgy a megrendelés nem kerül rögzítésre és teljesítésre.

A kosárba helyezést követően a termék(ek)/szolgáltatás(ok) csak abban az esetben vásárolhatóak meg, ha azokból a megrendelés teljesítéséhez elegendő raktár készlet áll a Hód-Szakszerviz Kft rendelkezésére.

6.2 A megrendelés véglegesítésével az Ügyfél/Vásárló megerősíti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok, a rögzítés napján a valóságnak megfelelnek, és a rendelés teljesítéséhez felhasználhatóak. A véglegesítéssel az Ügyfél vállalja, hogy az általa megjelölt fizetési móddal a megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ellenkező esetben a megrendelés teljesítését az Eladó megtagadhatja.

6.3 A rendelés véglegesítésével a Vevő hozzájárul ahhoz, hogy szükség esetén, az Eladó felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (jellemzően email vagy telefon) bármelyikén.

6.4 Az Eladó semmisnek nyilváníthatja a Vásárló Rendelését, a Vásárló előzetes értesítése mellett, anélkül, hogy utólag valamely félnek – erre hivatkozva – bármilyen kötelezettsége lenne a másik féllel szemben, vagy anélkül, hogy valamely fél a másik féllel szemben kártérítési igényt fogalmazna meg, az alábbi esetekben:

6.4.1 Amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsájtó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi.

6.4.2 Amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partnerünk nem tudja érvényesíteni a tranzakciót.

6.4.3 A Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot vagy nem teljes körűek vagy nem teszik lehetővé a megrendelés teljesítését

6.5. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján az Ügyfélnek(amennyiben Fogyasztó) lehetősége van a szerződéstől elállni. Ezt a lehetőséget a Hód-Szakszerviz Kft. a termék átvételétől számított 30 napon belül biztosítja az Ügyfelek számára. Amennyiben a megrendelés végösszege kiegyenlítésre került, és a Vásárló időben jelezte a szerződéstől való elállási szándékát, úgy az Eladó vállalja, hogy a Vásárló értesítésétől számított legfeljebb 14 napon belül visszafizeti a termék vételárát. Az elállás részletese feltételeit a Weboldalon közzétett tájékoztató tartalmazza.

A Hód-Szakszerviz Kft a vételár visszafizetését az alábbi módokon vállalja:

6.5.1.Ha a Vásárló a megrendelést online bankkártyás fizetéssel egyenlítette ki, úgy a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre az Eladó – az online fizetést biztosító partneréhez intézett – kérelmére.

6.5.2 Ha a Vásárló a megrendelést banki átutalással vagy utánvétellel egyenlítette ki, úgy a vételár visszatérítése a Vásárló által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg.

6.6. Az Eladó a vételár visszatérítését visszatarthatja addig az időpontig, ameddig a megrendelt termék visszajuttatása részére nem történik meg. A Vásárló köteles a leghamarabb (a bejelentést követő 14 napon belül) intézkedni az elállásról szóló bejelentését követően, a termék visszajuttatásáról az Eladó részére.

6.7 Ha az Eladó a Vásárló által megrendelt Termék(ek)/Szolgáltatás(ok) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni az Vásárlót, és a megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A felek megállapodhatnak a megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

 7. TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKRE NEM BIZTOSÍTOTT AZ ELÁLLÁS JOGA

  1. 7.1. A Szerződéstől való elállás joga alól kivételt képeznek az alábbiak:

a) a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan Termék/Szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta;

h) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

i) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

j) az akkumulatorar.hu oldalának releváns felületén meghatározott egyéb termékek/esetek tekintetében.

8. TITOKTARTÁS

8.1. A Vásárló/Ügyfél által az Eladónak szolgáltatott bármely jellegű információt az Eladó bizalmasan kezeli.

8.2. A Vásárló/Ügyfél a Rendelés/Szerződés vonatkozásában nem ad semmilyen nyilvános nyilatkozatot harmadik személyek részére az Eladó előzetesen adott írásos beleegyezése nélkül.

8.3. Azzal, hogy az Ügyfél/Vásárló információkat és adatokat közöl ezen a weboldalon, biztosítja az Eladónak az azokhoz való korlátlan és visszavonhatatlan hozzáférését, továbbá ezen információk vagy adatok feletti használati, másolási, módosítási, átküldési és terjesztési jogát. Ugyanakkor az Ügyfél/Vásárló egyetért azzal, hogy az Eladó szabadon használhatja azokat az ötleteket, koncepciókat, know-how-t vagy technikákat, amelyeket a Weboldalon keresztül ismertetett.

9. HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS

9.1. Amikor egy Ügyfél a Weboldalon regisztrál, lehetősége van feliratkozni az Hód-Szakszerviz Kft. hírlevél szolgáltatására.

9.2. Az Ügyfél /Vásárló bármikor leiratkozhat a Hírlevelek fogadásáról a hírlevelekben erre szolgáló linkre kattintva vagy a (62) 220 601 telefonszám hívásával;

10. SZÁMLÁZÁS – KIFIZETÉS

10.1. A www.akkumulatorar.hu weboldalon szereplő termékek és szolgáltatások árai tartalmazzák az ÁFA-t

10.2 Minden rögzített rendelés esetében feltüntetésre kerül a megvásárolni kívánt Termékek/Szolgáltatások vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési határidő. Az Eladó – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a megrendelt és kiszállításra kerülő Termékekről és/vagy Szolgáltatásokról. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához, minden rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – megadjon. Ennek elmulasztása esetén az Eladó nem kötelezhető új számla kiállítására.

10.3 Az Hód-Szakszerviz Kft. által, a megrendeléshez tartozó, értékesített Termékekről és/vagy Szolgáltatásokról szóló számlát elsősorban elektronikus úton továbbítja a Vásárló részére. A kiállított számla elektronikus formában elérhető az Ügyfél Ügyfélfiókjából, illetve elektronikus üzenet (e-mail) formájában is elküldésre kerül az Ügyfélfiókban megadott e-mail címre. Az ebben a pontban részletezett eljárás csak azon Termékekre és Szolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket az Hód-Szakszerviz Kft. forgalmaz és értékesít.

10.4 A Vásárló minden esetben köteles a Ügyfélfiókjában megadott – a számlázáshoz felhasznált – személyes adatokat naprakészen tartani, annak érdekében, hogy a számlát minden egyes rendelés esetében az Eladó helyesen állítsa ki és bocsássa az Ügyfél rendelkezésére. A Vásárló köteles minden megrendelés leadásánál a megadott adatok helyességéről megbizonyosodni.

10.5 Amennyiben a regisztrált fiókban a számlázással összefüggő információk – beleértve a kiállított számlát/számlákat – több mint negyvennyolc (48) órán át nem érhetőek el, úgy a Vásárló erről írásban tájékoztathatja az Hód-Szakszerviz Kft. ügyfélszolgálatát.

11.  SZÁLLÍTÁS

11.1 Az Eladó vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a szerződött, szállítást végző, partnerein keresztül – a Vásárló által megadott szállítási címre eljuttatja.

11.2 Az Eladó biztosítja a megrendelt Termék megfelelő csomagolását és a kísérő dokumentumok elküldését.

11.3 Az Eladó a szállítást csak magyarországi címre vállalja.

11.4 A Termékek/Szolgáltatások szállításával kapcsolatos részletek – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – nem képezik az Eladó szerződéses kötelezettségét. Ennek alapján sem az Eladó, sem a Vevő nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez, a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatok, tájékoztatások bármely módon történő nem teljesülése esetén.

11.5. A Vásárló a Termék szállítását Pick-Pack Pontra is kérheti.

12. GARANCIA

12.1. Minden Hód-Szakszerviz Kft. által értékesített Termék garanciával rendelkezik a hatályos jogszabályoknak és a gyártók kereskedelmi gyakorlatának megfelelően. A Termékek újak ,  eredeti csomagolásban vannak és az egyes gyártók külön engedélyezett forrásaiból származnak.

12.2. Az Hód-Szakszerviz Kft.által értékesített és leszállított Termékek esetében a jótállási jegyeket a Hód-Szakszerviz Kft. illvete parnerei (Z-tech Bike Hungary Kft, Polymobil Kft, Qurirumed S.L.) bocsátja ki.

12.3. A Hód-Szakszerviz Kft.által értékesített és szállított Termékek esetében a Vásárló a szállításkor minden olyan Termékre, amely garanciával rendelkezik, egy külön jótállási jegyet kap, amelyen feltüntetik a szervizközpont elérhetőségét, ahol a garancia ideje alatt biztosítják a termék javítását.

12.5. Annak érdekében, hogy a Rendeléshez tartozó jótállási jegy a Vásárló részére továbbításra kerüljön, a Vásárló köteles frissíteni a saját Ügyfélfiókjában szereplő adatokat, és a minden Rendelés esetén köteles ellenőrizni az információkat és dokumentumokat.

Abban az esetben, ha ezek az információk több mint 48 (negyvennyolc) órán át nem érhetők el az Ügyfél Ügyfélfiókjában, kérjük, értesítsen erről a következő e-mail címen: rendeles@hodszakszerviz.hu

12.6. Amennyiben hiányzik egy Termék jótállási jegye, azt jelezni kell az áru átvételétől számított legfeljebb 48 (negyvennyolc) órán belül az info@hodszakszerviz.hu címre. Hód-Szakszerviz Kft. fenntartja a jogot, hogy a később előterjesztett jelzéseket nem veszi figyelembe.

13. A TERMÉKEK FELETTI TULAJDONJOG ÁTADÁSA

A Termékek feletti tulajdonjog a házhozszállításkor száll át a Vásárlóra, a rendelésben megjelölt helyen, amennyiben a Vásárló kifizette Termék vételárát. (Ennek igazolásául szolgálhatnak: leszállítás jelentése – a gyorsposta által kiadott szállítási dokumentum átvételének aláírása).

 

14. FELELŐSSÉG

Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen kárért, amelyet a Vásárló vagy bármely harmadik fél elszenvedhet annak eredményeként, hogy az Eladó teljesíti a Rendelés szerinti bármely kötelezettségét és nem vonható felelősségre semmilyen kárért, amely a Termékek és Szolgáltatások használatából származnak azoknak a Vásárló részére történő átadása után . Eladó nem vonható felelősségre az Termékek szállítás közbeni elveszítéséért, a szállításból eredő bármilyen probléma a futárszolgálat/gyorsposta felelősségi körébe tartozik.

 15.  ÉRTÉKELÉSEK, HOZZÁSZÓLÁSOK, KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK FELTÖLTÉSE

15.1 Az Értékelések, Hozzászólások, Kérdések és Válaszok feltöltése az ”Ügyfelek kérdései és válaszai” és az ”Értékelések” szekcióban történik a Felhasználók által. Az információk lehetnek pozitív vagy negatív jellegűek, és a termék tulajdonságaival, vagy ennek használatával kapcsolatosak.

15.2 Az Értékelés/Hozzászólás/Kérdés/Válasz feltöltésével a Felhasználók hozzájárulnak, hogy ezt a tartalmat akár módosítva vagy lefordítva a Hód-Szakszerviz Kft. mint a www.akkumulatorar.hu weboldal üzemeltetője, felhasználja promóciós és/vagy bármely egyéb célra.

15.3 Az Értékelés/Hozzászólás/Kérdés/Válasz feltöltésével a Felhasználó elfogadja az alábbi moderációs alapelveket, és az Értékelés/Hozzászólás/Kérdés/Válasz megíráskor ezeket betartja:

– a Felhasználó kizárólag a termék leírásával, annak használatával kapcsolatos információkat oszthat meg. Konkrét megrendelés teljesítésével, kedvezményes ajánlatokkal összefüggő információk megosztása kerülendő.

– az írásbeli megfogalmazása kizárólag magyar nyelven történhet, kivételt képet ez alól azon technikai jellegű kifejezések, szakszavak használata, amely a gyakori használatuk miatt a köznyelvben elterjedt

– kerülni kell azokat a megfogalmazásokat, nyilatkozatokat, amelyek gyűlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmasak, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkeket és hivatkozások megadása sem megengedett

– a Felhasználónak meg kell bizonyosodnia arról, hogy a felöltendő információkat a megfelelő kategóriába kívánja közzétenni

– a Felhasználó köteles megbizonyosodni arról, hogy a közzétenni kívánt információk valósak, helyesek, nem tartalmaznak megtévesztő információkat, nem sértik mások jogait (például szerzői jog).

– a szolgáltatás csak arra használható, hogy a Felhasználó bővebb információt kérjen vagy közöljön egy termékről vagy szolgáltatásról. A szolgáltatás használata során más cégek, termékek reklámozása nem megengedett

– személyes adatok közzététele és kérése nem megengedett

– az Eladó tevékenységével megegyező weboldalak, cégek elérhetőségének közzététele tilos

– a szolgáltatás a többi Felhasználó tájékoztatására szolgál, az Eladóval történő kommunikációra nem használható. Erre a célra az Eladó külön, dedikált Ügyfélszolgálatot tart fent, amelynek elérhetőségei megtalálhatóak a www.akkumulatorar.hu weboldalon.

15.4 Az értékeléshez a Felhasználó/Ügyfél/Vásárló egy, az adott termékkel kapcsolatos minősítést is hozzárendel. Az értékelések a hozzájuk tartozó minősítésekkel együtt befolyásolják a termék általános minősítését számokban kifejezve, amely zárójelben található a termék megnevezése alatt. Ezáltal egy pozitív minősítés emeli, egy negatív minősítés pedig csökkenti a termék általános minősítését.

15.5 Azon Felhasználóknak, akik képeket illetve videókat is feltöltenek az értékelésükkel együtt, a következő szabályokat kell betartaniuk:

– a feltöltött fájlok azon termékkel kapcsolatos képet vagy videót kell, hogy tartalmazzanak, amelyről az értékelést írták, figyelembe véve a szerzői jogokat

– a feltöltött fájlok nem tartalmazhatnak erőszakos elemeket, felnőtt tartalmakat, vulgáris / sértő üzenetet, vagy bármilyen olyan tartalmat, amely sértő lehet egy személy/csoport számára faji vagy etnikai származás, vallás, fogyatékosság, nem, kor, szexualitás orientáció vagy politikai preferencia miatt.

– a feltöltött videó nem sértheti mások személyiségi jogait

– a videó nem tartalmazhat olyan elérhetőséget, vízjelet, amely kapcsolatba hozható az Eladó tevékenységével megegyező weboldalakkal, vállalkozásokkal

15.6 Amennyiben egy Értékelést/Hozzászólást/Kérdést/Választ a Felhasználó szubjektív okból kifolyólag nem érez helytállónak, és ezt jelzi az Eladó részére, úgy az megvizsgálja, hogy a kifogásolt tartalom szabálysértő-e a Felhasználási Feltételeket figyelembe véve.

15.7 Abban az esetben, ha az Eladó megállapítja, hogy többszörösen megszegték a Felhasználási Feltételeket, fenntartja a jogot, hogy felfüggessze a Felhasználó jogát az Értékelések/Hozzászólások/Kérdések/Válaszok feltöltésére vonatkozóan.

15.8 A megvásárolt termékkel/szolgáltatással vagy a megrendeléssel kapcsolatos panaszok kezelésére az Eladó, erre a célra dedikált Ügyfélszolgálatot üzemeltet, amelynek elérhetőségeit a www.akkumulatorar.hu weboldalon közzéteszi.

16.  A SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

16.1. Az adatkezelés célja: az Ügyfelek/Vásárlók tájékoztatása a saját Regisztrációs oldaluk(Ügyfélfiókjuk) státuszáról, a Vásárlók tájékoztatása a Rendelés folyamatáról és állapotáról, a kínált Termékek és Szolgáltatások értékelése, a kereskedelmi tevékenységek értékelése, a Termékeket és Szolgáltatásokat támogató tevékenységek, marketing, reklám, adminisztráció, fejlesztés, piackutatás, statisztika, az értékesítések és az Ügyfél/Vásárló viselkedésének nyomon követése és figyelemmel kísérése.

16.6. A Hód-Szakszerviz Kft.részére címzett, a 6800 Hódmezővásárhely, Szántó Kovács János utca 121-125. címre elküldött, dátummal ellátott és aláírt írásos kérelem alapján ingyenesen igényelheti egy évre szólóan, hogy értesítsék a személyes adatai kezelését és feldolgozását illetően.

16.7. A Hód-Szakszerviz Kft. részére címzett, a 6800 Hódmezővásárhely, Szántó Kovács János utca 121-125. címre elküldött, dátummal ellátott és aláírt írásos kérelem alapján élhet az adatokat illető rendelkezés jogával az alábbi esetekben:

16.7.1. azon adatok kijavítását, frissítését, zárolását vagy törlését kérheti , amelyek feldolgozása nem felel meg a személyes adatok feldolgozása vonatkozásában az egyének védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 677/2001 számú törvény előírásainak, különös tekintettel a hiányos és pontatlan adatokra;

16.7.2. Anonim adatokká való átalakítását kérheti azoknak az adatoknak, amelyek nem felelnek meg a személyes adatok feldolgozása vonatkozásában az egyének védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 677/2001 számú törvényelőírásainak;

16.7.3. azon harmadik felek értesítését kérheti, akik adatait feltárták, abban az esetben, ha ez az értesítés nem bizonyul lehetetlennek vagy nem feltételez aránytalanul nagy erőfeszítést az ezáltal védett törvényes érdekhez viszonyítva;

16.8. A Hód-Szakszerviz Kft továbbíthatja a Vásárló személyes adatait – az alábbiak szerint – más olyan társaságoknak, amelyekkel partneri viszonyban van, de csakis az azokkal kötött titoktartási megállapodás alapján, amellyel azok garantálják, hogy ezeket az adatokat biztonságban kezelik és a személyes adatokat a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezelik és továbbítják: szerviz (Hód-Szakszerviz Kft), marketing szolgáltatók, gyorsposta, fizetési/bank szolgáltatók, olyan telemarketing vagy egyéb szolgáltatást szolgáltató társaságok, amelyekkel az Hód-Szakszerviz Kft a Termékei és Szolgáltatásai vonatkozásában közös kínálati programot tud kifejleszteni, biztosítók.

16.10. A Vásárló személyes adatai az hatóságok, bíróságok, ügyészségek számára is továbbíthatók és továbbítandók a jogszabályi előírások alapján és azok keretei között, amennyiben az adott hatóság, bíróság, ügyészség hivatalos megkeresést küld Hód-Szakszerviz Kft részére.

17. VIS MAIOR

17.1. e fogalom alatt értendő minden olyan ok, eset, körülmény, amely előre nem látható, nem kontrollálható, és/vagy olyan, az Hód-Szakszerviz Kft-t ellehetetlenítő, tőle független ok, amelynek felmerülése lehetetlenné teszi Hód-Szakszerviz Kft számára a jelen ÁFF-ben vállalt kötelezettségek teljesítését;

17.2. A felek (Hód-Szakszerviz Kft és Ügyfél) egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek elmulasztásáért abban az esetben, ha a határidőben teljesítés és/vagy megfelelő teljesítés mulasztását teljes mértékben vagy részben vis maior eredményezi.

17.3.  Amennyiben a keletkezésétől számított 15 (tizenöt) napon belül az esemény nem szűnik meg, mindkét félnek jogában áll értesíteni a másik felet a Szerződés megszűnéséről anélkül, hogy bármelyik fél egyéb kártérítést igényelhetne a másik féltől.

18. ALKALMAZANDÓ JOG

A Fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében (különösen, de nem kizárólagosan jótállás, szavatosság, elállás) a magyar jog az irányadó.

Panaszkezelés

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszának elutasítása esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényrendelkezéseinek megfelelően a Csongrád megyei Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

A Csongrád megyei Békéltető Testület elérhetőségei: http://bekeltet.hu/ ;Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12..; e-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu +36-62/554-250/118

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) panaszával kapcsolatosan a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását is kezdeményezheti. Erről bővebb információ az alábbi linkeken érhető el: http://www.nfh.hu/node/4535  és http://www.nfh.hu/node/4306.

Az Hód-Szakszerviz Kft. és az Ügyfelek/Vásárlók között esetleg felmerülő vitás kérdéseket békés úton rendezik, vagy, amennyiben ez nem lehetséges, a vitás ügyeket megoldás céljából a Bukarest Municípium illetékes hatósága elé kell terjeszteni.

19. ELEKTROMOS ÉS ELEKTRONIKUS BERENDEZÉSEK HULLADÉKAI ELSZÁLLÍTÁSÁRA VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK

19.1. Az elektromos és elektronikus berendezések hulladékai olyan veszélyes anyagokat tartalmazhatnak, amelyek káros hatást fejthetnek ki a környezetre és az emberi egészségre abban az esetben, ha azokat nem gyűjtik be szelektíven.

19.1.1. A vásárlóknak kötelessége az elektromos és elektronikus berendezések hulladékait szelektíven gyűjteni.

19.1.2. Ezen hulladékok begyűjtése a szelektív hulladékgyűjtő pontoknál történik.

20. Elállási jog

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására és kipróbálására, továbbá, hogy kizárólag az eladó által egyoldalúan meghatározott információkra támaszkodhatunk a vásárlás előtt.

Határon átnyúló vásárlás esetén is megillet minket az elállási jog?

Igen, amennyiben az Európai Unió bármely tagállamából vásárolunk, az uniós jogharmonizáció eredményeképpen egységesen megillet minket az elállási jog. Lényeges tudni, hogy 2011-ben került elfogadásra a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelv, melynek egyik legjelentősebb újítása, hogy a korábban előírt 7 napról az Európai Unióban egységesen 14 naptári napra növekedett az elállási jog határideje. Ennek megfelelően tehát a már említett 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet is 14 naptári napban határozza meg a fogyasztót megillető elállási jog határidejét.

Kell-e indokolnunk a szerződéstől való elállásunkat?

Nem, a szerződéstől való elállásunk esetén nem vagyunk kötelesek a kereskedő kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas, illetve az egyszerűen „nem tetsző” termékek esetén is gyakorolhatjuk elállási jogunkat. Természetesen az esetek többségében az elállásra az adhat okot, hogy a kiszállított termék mégsem olyan, mint amilyennek a honlapon közölt leírás alapján elképzeltük, vagy bármilyen okból nem felel meg az elvárásainknak. Fontos jogszabályi garancia, hogy az eladó elállási jogunk gyakorlását nem kötheti semmilyen korlátozó feltételhez.

Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől (több termék rendelése vagy több darabból álló termék esetében az utolsó termék/darab átvételétől), míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási határidő.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésének napjától számított 14 naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 naptári napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe ezeket a napokat is bele kell számolnunk. Mindezek alapján a 14 napos a határidő csak kiszállítást következő hét után következő hét csütörtökjén, 24 órakor jár le.

Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak felpróbálása, kipróbálása, megvizsgálása és a rendeltetésszerű használatra való alkalmasságáról történő megbizonyosodás után haladéktalanul döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. Ha nem így járunk el, meg kell fizetnünk az okozott értékcsökkenést.

Meghosszabbodhat-e az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő?

Igen, meghatározott esetekben. Amennyiben ugyanis a vállalkozás nem tesz eleget az elállási joggal kapcsolatos előzetes tájékoztatási kötelezettségének, azaz nem tájékoztatja a fogyasztót az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről, valamint az elállási nyilatkozatminta használatának lehetőségéről, akkor az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a vállalkozás a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadja a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

A 14 munkanapos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

A terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenünk, ugyanakkor a 14 napos határidő nem jelenti azt, hogy a visszaküldött terméknek 14 napon belül meg is kell érkeznie az eladóhoz, hanem elegendő, ha a 14 napos időtartamon belül kifejezzük elállási szándékunkat az eladó felé.

Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet. Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben van rá mód– a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.

Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében). Amint azonban eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót.

Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben), e-mailben, valamint a vonatkozó Korm. rendelet mellékletében szereplő nyilatkozatminta felhasználásával is kifejezésre juttathatjuk, akkor is, ha a kereskedő az elállási jog gyakorlásának valamelyik formáját a honlapon közzétett általános szerződési feltételekben kizárja. Amennyiben a vállalkozás lehetővé teszi számunkra, hogy az elállási szándékunkat a honlapján keresztül is bejelenthetjük (pl. online bejelentő nyomtatvány segítségével), akkor ebben az esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl. e-mail útján) haladéktalanul visszaigazolni a nyilatkozatunk megérkezését. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük. Az elállási nyilatkozatunkban mindenképpen utaljunk arra, hogy a hatályos jogszabályok által biztosított, az internetes kereskedelemben is irányadó indokolás nélküli elállási jogunkat (és nem például a hibás teljesítéssel összefüggő szavatossági vagy jótállási jogainkat) gyakoroljuk.

Elállásunk esetén mikor célszerű a terméket a kereskedő részére személyesen vagy postai úton visszajuttatni?

Amennyiben elálltunk a szerződéstől, akkor kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés akkor minősül határidőben teljesítettnek, ha a terméket a határidő lejárta előtt küldjük vissza. Fontos tudni, hogy kétség esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy az elállási jogunkat határidőben bejelentettük.

Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?

Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.

Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén visszajuttatni az eladó részére, kivéve, ha az eladó vállalta e költség viselését, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, visszatéríteni. Amennyiben azonban a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő, drágább kiszállítási módot (pl: expressz kiszállítás) választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget.

Hogyan történik a fogyasztónak visszajáró összeg kifizetése?

A vállalkozás a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon köteles visszafizetni az összeget, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten beleegyezett abba, hogy a visszatérítéshez a vállalkozás más fizetési módot alkalmazzon. Fontos azonban tudni, ebből adódóan a fogyasztót semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor?

A hivatkozott rendelet egyértelműen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni (kivéve, ha az eladó vállalta e költség viselését), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat a fogyasztóra. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. Továbbá a fentiekben kifejtettel összhangban a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni minket.

Érdemes tudni, hogy nem vagyunk kötelesek kifizetni a visszaküldés költségét, amennyiben a vállalkozás a szerződéskötést megelőzően nem tájékoztatott bennünket arról, hogy az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét nekünk kell viselnünk, és a vállalkozás nem is vállalta e költség viselését, továbbá a termék postai küldeményként nem küldhető vissza.

Mi az a visszatartási jog?

Termék vásárlására irányuló szerződésnél a fogyasztó elállása esetében a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszatérítendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta a vállalkozás felé, hogy a terméket visszaküldte. Javasolt tehát a termék visszaküldését igazoló dokumentum másolatát haladéktalanul megküldeni a vállalkozás részére, annak érdekében, hogy a vállalkozás minél gyorsabban intézkedjen a termékért fizetett összeg visszatérítéséről.

Mikor nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga?

A vállalkozás akkor nem tarthatja vissza a fogyasztó részére visszafizetendő összeget, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza, azaz a termék visszaküldéséről nem a fogyasztónak kell gondoskodnia.

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen és teljes körűen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

Mi lesz a sorsa a fogyasztási kölcsönszerződésnek a szerződéstől való elállás esetén?

A fogyasztóknak nyújtott hitelről szóló 2009. évi CLXII. törvény (Fhtv.) 22. § (1) bekezdésénekrendelkezése szerint a fogyasztó – az Európai Unió kötelező jogi aktusának átültetése céljából elfogadott – jogszabályi rendelkezésen alapuló elállási jogának gyakorlása egy termék értékesítésére vagy szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés tekintetében a kapcsolt hitelszerződést is felbontja. Ebből adódóan a 2011/83/EK irányelvnek való megfelelést szolgáló, a rendelet szerinti 14 napon belül a fogyasztó által megtett elállási nyilatkozat felbontja nem csak azt a távollévők között megkötött szerződést, amelyre az elállási nyilatkozat irányul, hanem automatikusan a járulékos szerződést, így a kapcsolt hitelszerződést is. Fontos megemlíteni, hogy a fogyasztó a vállalkozásnak a járulékos szerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni.

Javasolt-e a szerződéstől való elállásról a hitelintézetet (bankot) is értesíteni?

Igen, a hitelintézet külön tájékoztatása gyorsíthatja a szerződéskötés előtti állapot visszaállítását és hozzájárulhat az esetleges jogviták elkerüléséhez.

Mi az a felmondási jog?

Amennyiben megrendelést követően a vállalkozást kifejezetten arra kérjük, hogy a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés teljesítését még a tizennégy napos elállási hatásidő lejárta előtt kezdje meg, és ezt követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót nem elállási jog, hanem felmondási jog illeti meg. Ebben az esetben a már teljesített szolgáltatás értékétől függően a kifizetett összeg arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni.